Ekonomi

Gazete ve dergi sayısı yüzde 9,2 azaldı

2022 yılında gazete ve dergi sayısı 2021 yılına göre %9,2 azalarak 4.048 oldu. Dergiler bu yayınların %53,9’unu oluşturdu.

Gazete ve dergilerin yıllık tirajı %8,3 azaldı

Gazete ve dergilerin tirajı 2022 yılında 2021 yılına göre %8,3 azaldı. Ülkemizde 2022 yılında yayınlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 848 milyon 365 bin 241 olup, tirajın %95,4’ünü gazeteler oluşturdu.

Dergilerin %20,9’u aylık olarak yayımlanmıştır.

Gazetelerin %28,1’i hafta ortasında, %25,8’i haftalık, %19,7’si aylık olarak yayımlanmıştır. Dergilerin ise %21,3’ü üç aylık, %20,9’u aylık ve %17,2’si altı aylık olarak yayımlanmıştır. Gazetelerin yıllık tirajlarının %88,2’si günlük, %7,9’u haftada iki ila altı gün, %2,6’sı haftalık, dergilerin yıllık tirajlarının %64,8’i aylık, %12,1’i üç aylık, %10,3’ü iki ayda bir, %4,8’i haftalık olarak gerçekleşti.

Dergilerin %17,6’sı sektörel/mesleki içerik yayınladı

Yayınlanan dergilerin %17,6’sı sektörel/mesleki, %14,0’ı akademik, %8,6’sı edebiyat/tarih, gazetelerin %90,8’i siyasi/haber/güncel, %2,1’i yerel yönetim, %1,6’sı sektörel/mesleki dergilerdir.

Resmi duyuru ve reklam maliyetleri %56,1 arttı

Basın İlan Kurumu’nun idari kayıtlarından edinilen bilgiye göre, 2022 yılında reklamverenlerin mevzuat kararları doğrultusunda gazetelerde yayımladıkları icra, ihale, tebligat ve işçi alımı gibi resmi ilanlar ile bu kuruluşların gazete ve dergilerde yayımladıkları resmi ilanların toplam maliyeti bir önceki yıla göre yüzde 56,1 artarak 956 milyon 063 bin 833 TL’ye ulaştı.

2022’de ülkemizde 69 bin 211 kitap basıldı

Yayınlanan enstrüman sayısı 2022’de 2021’e göre %4,1 azalarak 83 bin 653 oldu. Yayıncılar tarafından 2022’de; 69.211 adet kitap, 377 adet elektronik kitap (DVD, VCD, CD), 13.246 adet web tabanlı elektronik kitap, 559 adet konuşma kitabı (online, kaset, CD, DVD) ve 260 adet olmak üzere toplam 83.653 materyalin ISBN’leri alınmıştır. 2022 yılında satılan kitap afişi sayısı 2021 yılına göre %13,3 azalarak 380 milyon 296 bin 402 oldu.

Yayınların %24,2’si eğitimle ilgiliydi.

Yayınlar konularına göre incelendiğinde 2022 yılında yayınlanan materyallerin %24,2’si eğitim, %19,9’u yetişkin kurgu edebiyatı, %20,7’si akademik, %15,7’si yetişkin kültürü, %14,0’ı çocuk ve ilk gençlik ve %5,4’ü inanç olmuştur.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu