Beyaz eşya sektöründe yeni yatırımlar bekleniyor
BSH Türkiye CEO’su Gökhan Sığın, Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde yaptığı konuşmada sektörde değişen dengeler ve beyaz eşya segmentinin Türk sanayisindeki değerine değindi. Sığın, “Türkiye dünya beyaz eşya pazarında çok güçlü bir ülke ve üretim kalitesiyle fark yaratıyor. Mevcut üreticiler kapasite artırımı için çalışıyor ve yeni yatırımcıların yeni yatırım planları var. Bunların önemli bir kısmı ihracata yöneliktir. Ülkemizde yaptığımız kaliteli üretimler sayesinde ‘Made in Turkey’ markasının itibarını her geçen gün pekiştirmenin gururunu yaşıyoruz” dedi.
Dünyada yaşayan herkesin ortak bir geleceği ve kaderi paylaştığını vurgulamak amacıyla ‘Tek Dünya, Ortak Gelecek’ temasıyla bu yıl 11’incisi düzenlendi. Uludağ Ekonomi Zirvesi27-30 Nisan 2023 tarihleri arasında Sapanca’da gerçekleştirildi.
Değişen küresel ekonomik istikrar içerisinde Türk sanayi kollarının gelecekteki yerine ve farklı üretim/sanayi kollarındaki oyuncuların gelecek planlarına odaklanan ‘100. Türk Sanayisinin Gelecek Rotası: Dönüşüm, Riskler ve Fırsatlar BSH Türkiye CEO’su Gökhan Sığın, Türkiye’nin bir sanayi ülkesi olarak dünya sanayi segmentinde üretim, istihdam ve ihracat açısından değerli bir yere sahip olduğunun altını çizdi. Gökhan Sığın, “Türk sanayisi 100 yıllık tarihinde büyük atılımlar yaşadı. Üretim gücünü, altyapısını ve rekabet gücünü istikrarlı bir şekilde artıran sektörümüz, teknolojik kapasitesini her geçen gün daha da ileriye taşımaktadır. Beyaz eşyanın yanı sıra tekstil, otomotiv, kimya ve gıda sektörleri gibi birçok alanda da rekabetçi bir sektöre sahibiz. Burada yaptığımız kaliteli üretimler sayesinde “Made in Turkey” markasının prestijinin giderek arttığını görmekten gurur duyuyoruz” dedi.
“Türkiye dünya beyaz eşya pazarında çok güçlü bir ülke ve üretim kalitesiyle fark yaratıyor”
Gökhan Sığın sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ülke olarak dünya beyaz eşya üretiminin yüzde 7’sini karşılıyoruz. Bu önemli bir ölçü ve biz beyaz eşyada; Çin’den sonra dünyanın en büyük ikinci üreticisi konumuna yerleştiriyor. Yıllık 4,5 milyar dolarlık ihracatla ülke ekonomisine değerli katkılar sağlıyoruz. Ayrıca bizim gibi şubeler yarattıkları kalıcı istihdam ile istikrarlı bir büyümeye değerli katkılar sağlamaktadır.
Coğrafi konumumuzun avantajı, güçlü insan kaynağımız gibi birçok olumlu unsur da yeni yatırımları tetikliyor. Mevcut üreticiler kapasite artırma çalışmaları yapıyor ve yeni yatırımcıların yeni yatırım planları var. Türkiye’nin iç pazarı güçlü olmasına rağmen elbette bu yatırımların değerli bir kısmı yurtdışına ihracata yöneliktir. Bu da ülkemize, üretim gücümüze ve kalitemize olan inancımızın bir göstergesidir” dedi.
BSH Türkiye uzun yıllardır Türkiye ekonomisine değer katıyor
BSH’nin 28 yıldır Türkiye’de sektöre değerli katkılar sağladığını belirten Sığın, yaklaşık 9 bin kişinin istihdam edildiği ve yıllık 7 milyon üretim kapasitesine sahip Çerkezköy fabrikasında üretilen işlerin yarısından fazlasının ihraç edildiğini bildirdi. 90’dan fazla ülke.
2008 yılında yasal mevzuat çerçevesinde Türkiye’de Ar-Ge Merkezi belgesine sahip ilk firma olduklarını belirten Sığın, sadece 2022 yılında 63 patent ve faydalı model başvurusunda bulunduklarını, katkı sağlayacak değerli çalışmalara imza attıklarını vurguladı. Türkiye’de 440 kişilik bir grup ile üretim vizyonuna. BSH Türkiye; Aynı anda 130 ülkeyi kapsayan Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi’nin sorumluluğunu da yürüttüğünü, merkez üssü olarak 14 iştirak ve 9 fabrikanın konumlandığını sözlerine ekledi.
Dijital dönüşümde insana yatırım şart
Giderek dijitalleşen dünyada Türk sanayisinin karşı karşıya kalabileceği fırsatlara ve risklere değinen Gökhan Sığın, “Tekrarlamaktan çekinmiyoruz: Dijital dönüşümün ihtiyaç duyacağı nitelikli iş gücünü geliştirmek hedeflerimiz arasında yer almalıdır. . Genç nüfus oranımız yüksek. Türkiye gençliği kültürel olarak çok dinamik, çalışkan ve heyecanlı. Bu yetenekleri geliştirmemiz ve hatta dünya çapında dijital dönüşümde zirveye çıkmamız eminim ki bizim için zor olmayacak. Doğru strateji, kaliteli eğitim ve kaliteli bir ekosistem ile elimizdeki kaynak ve fırsatları değerlendirerek hedefimize ulaşabiliriz. Sadece fiziki altyapımıza değil, insan kaynağımıza da bundan daha fazla yatırım yapmamız bir kuraldır. Bugünün adını bile bilmediğimiz iş alanlarında küresel olarak gelecek nesilleri donatmalıyız.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı